خانه بوم‌گردی بندر گردشگری پرک و غذاهای محلی

پرک، بندری است از توابع بخش سیراف در شهرستان کنگان استان بوشهر ایران. این بندر ساحلی صیادی و گردشگری و به سمت شکل گیری بازار تجاری رو به حرکت‌ می باشد. سابقه صیادی و تجارت آن به حدود یک ۲۰۰ سال قبل می‌رسد. تجارت با کشورهای خلیج فارس در این روستا بوده‌است. در حال حاضر بندر پرک علاوه بر یک بندر صیادی و گردشگری  که از دیرباز به آن شهرت داشته است به عنوان یک بندر بین راهی تجاری نیز شناخته می شود. این بندر دارای سواحل زیبا ماسه ای می‌باشد که سالیان درازی به دلیل ناشناخته بودن بخش گردشگری آن هم‌اکنون به بکر ترین سواحل تبدیل گشته است.

با توجه به راه ارتباطی شیراز به عسلویه و بندر عباس به بندر بوشهر، این بندر همواره مقصد بیشتر مسافران ‌و‌ گردشگران بوده، که همواره محلی برای خرید ماهی در تمام فصول سال ‌محسوب می‌شود.

با توجه به موقعیت ارتباطی و وجود مراکز خرید لوازم خانگی که در بندر تجاری پرک وجود دارد ‌می تواند در آینده به عنوان مرکز خرید و فروش در این شاهراه ارنباطی خودنمایی کند.

بندر پرک با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر که شغل بیشتر مردم صیادی و خدماتی است به عنوان نماد وحدت و اتحاد شرق استان بوشهر شناخته می شود. محصولات این بندر همانند ماهی های مرغوب که توسط صیادان سخت کوش صید می‌شود همواره به نقاط مختلف کشور ‌ارسال می شود.

خانه بوم‌گردی بندر گردشگری پرک و غذاهای محلی

 

اگر دوست دارید فارغ از هیاهوی روزانه در مکانی آرام استراحت و از غذاهای لذیذ و محلی تناول کنید می‌توانید در بندر گردشگری پرک که اقامت‌گاه‌ بوم‌گردی برای استراحت و پذیرایی از مسافران  فراهم شده است حاضر شوید و از غذاهایی مانند قلیه، ماهی سرخ کرده، ماهی شکم پر، پلو ماهی ، چلو ماهی، پلو و چلو میگو و سایر غذاها استفاده کنید.